המשרד קטן עליכם? רוצים לעבור למשרד חדש אבל חוששים מההתחייבות וההוצאה הכספית?
שיפוץ וההשקעה בהתאמה של משרד חדש לצרכים שלכם ובמיוחד אם המשרד החדש הוא ברמת המעטפת, שקול לשכר דירה של כ 3 שנים וגם דורש משאבים נוספים מההנהלה ומהעובדים. שלא לדבר על עלויות המעבר. אז לפני שלוקחים התחייבות שווה לבדוק האם באמת כדאי לעבור?
אז איך יודעים אם חייבים?
מראה נבוכים למתלבטים:
- האם ניתן לנצל שטחים לא מנוצלים כיום לצורך הפונציות או המקומות החסרים?
- מסתבר שלפעמים אנחנו בחסר של כ 20%. בדיקה מעמיקה של ניצול השטח, ניתן למצוא שטחים שניתן לנצל בצורה יעילה יותר ולהושיב יותר אנשים בשטח. לא לשכוח שעמדת עבודה היום, יכולה להיות מסך או לפטופ וקצת שולחן.
- עמדות עבודה הצמודות לקירות החדר, כשעובד יושב לכיוון הקיר או החלון תופסות פחות מקום ומאפשרות לנצל את השטח בצורה יעילה בהרבה לעומת הושבה במרכז החדר או כמנהל שאפשר לשבת מולו.
- האם כל האנשים מגיעים באופן קבוע למשרד? אנשי מכירות למשל נמצאים מעט מאוד ימים ושעות בשבוע במשרד. אולי כדאי לתת להם לחלוק עמדות עבודה. אפילו אם ביום אחד בשבוע יהיה צפוף. לא לשכוח שאם יש יום שכולם מגיעים אז בדר"כ חצי מהיום הזה נמצאים בישיבה.
- האם ניתן לנצל מעבר לפינת דיונים קטנה (או מיני חדר ישיבות).
- האם ניתן לוותר על חדרים פרטיים למנהלים? צירוף מספר חדרים וויתור על חדרים פרטים יכול לתת מענה וגם לעשות שינוי בסביבה הארגונית (מומלץ לשתף את המנהלים בהחלטה כזאת)
אחרי שבדקנו ומצאנו שעדיין חסר שטח משמעותי יש עוד כמה דברים שניתן לעשות:
- האם ניתן להוציא ארכיון או קלסרים שאינם בשימוש שוטף למחסן בבניין.
- האם ניתן לקבל שטח משוכר אחר בקומה או בבניין שאולי מצטמצם.
- האם לחברת הניהול בבניין יש שטח פנוי אולי אפילו בקומה שלנו.