כיצד לבחור מעצבת משרדים ?

כשהגעתי למשרד של מנכ"ל ויזם והסתכלתי כדרכי על עיצוב המשרד ועל העבודה שנעשתה בו, הוא סיפר לי שבפעם הקודמת שבה עבר המשרד שיפוץ הוא פיטר את האדריכל. זה היה לפני שנה וחצי. מה שהקפיץ אותו הייתה התאורה השקועה בתקרה. המפליא בסיפור היה שעבר כל כך הרבה זמן, ועדיין אותה תאורה שמוציאה את היזם מדעתו, הייתה מונחת מעל תקרת המשרד, והיא עדיין מתסכלת אותו יום אחרי יום, ובכל זאת היא עדיין שם.

השאיפה של לקוחות שמשפצים מבנה היא שהפרויקט יהיה זול, מהיר ואיכותי. אבל בשטח רק שניים מתוך השלושה יוכלו להתקיים או לחליפין רק 2/3 מכל אחד מהם יתאפשר. כלומר, במתכונת הראשונה הפרויקט יהיה זול ומהיר אבל לא איכותי, או איכותי וזול אבל לא מהיר. ובמתכונת השנייה הפרויקט יהיה בעלות סבירה, בקצב טוב ויתקרב לאיכות טובה אבל לא מעבר לזה. חשוב לדעת שתקציב לצורך שיפוץ יכול להגיע גם לסכום של שנתיים עד שלוש שנים של שכר דירה. ומדובר בהרבה מאוד כסף.

מכאן ברור מדוע בחירת מעצבת פנים משרדים היא עניין שיש להקדיש לו זמן ומחשבה. חשוב להבין שעצם העובדה ששכרתם איש מקצוע אינה מעידה על כך שהוא גם איכותי ומקצועי. הנה מספר צעדים לבחירת מעצב למשרד.

  • להתחיל בזה שבוחרים מעצב שתחום התמחות שלו הוא לנישה המקצועית שלכם. בשביל זה תוכלו להתרשם מהעבודות שעשה באתר שלו.
  • לברר בכל דרך על המקצועיות שלו ועל הניסיון שלו בתחום.
  • בפגישה 'פנים מול פנים' תנו לאינטואיציה שלכם להוביל – האם יש לכם כימיה איתו?
  • אל תתביישו לבקש המלצות ומספרי טלפון של לקוחות שהוא כבר עבד איתם, ובשיחה איתם בדקו מה עבד ומה לא.
  • מעצבת פנים משרדים חייבת לאהוב את העבודה שלה, בתחום זה  כאשר אין למעצבת 'אור בעיניים', חפשו את הבאה.
  • חשוב לבדוק אם מעצב / מעצבת פנים משרים הוא פרויקטור או פנטזיונר. ההמלצה שלי היא לבחור בפרויקטור.
  • דברים נוספים שכדאי לברר כבר בהתחלה: האם יש לו כוונה לשתף אתכם בהחלטות? האם הוא מנהל את התהליך או שהתהליך מנהל אותו? האם אתם מתחברים לסגנון העיצובי שלו?
  • ועוד דבר חשוב… האם למעצב יש זמן וזמינות. המעצב צריך להיות זמין לכם ולבעלי המקצוע.
  • ולבסוף, אל תבחרו מעצבת פנים משרדים לפי העלויות שהוא גובה. 10% יותר או פחות לא ישנו במידה רבה את סך העלויות הכולל של הפרויקט. לפעמים הזול הוא יקר והיקר הוא זול.

עיצוב משרדים – 3 מרכיבים חשובים

עיצוב משרדים

תכנון משרד
בשלב התכנון נשאלות שאלות רבות, שהמענה עליהן מסייע לאפיון:

  • מהי התרבות המשרדית ומהו ה- DNA של המקום – האם המשרד הוא היררכי או ממודר?
  • האם הוא מחולק לחטיבות או לקבוצות, ומה הקשר בין האחת לשנייה?
  • איך ניתן למקסם את השימוש בשטח ?
  • מה הצפי להתפתחות של המשרד בשנה הבאה, בעוד חמש שנים ובעוד עשר שנים?
  • מהי כמות השטחים הציבוריים?
  • האם קיים שטח שנועד לשימושים משרדיים נוספים ?
  • מהי העדפה בבחירת החומרים: לקירות, לתקרה לרצפה ולחללים נוספים, כמו; מטבח, שירותים, שטחים ציבוריים, חדרי העובדים, חדרי ישיבות, חדרי הנהלה ועוד.
  • תכנון האקוסטיקה הינו חיוני ביותר.

המענה על שאלות אלה ירוכזו למסמך הדרישות/למכרז לקבלן שיכלול בתוכו כתב כמויות וסט תוכניות: תוכנית מצב קיים, תוכנית הריסה, בנייה, צבע, אינסטלציה, תקרות ותאורה, חשמל, תוכנית מתח נמוך ומולטימדיה, מיזוג אוויר ותוכנית הבטיחות.

ניהול הפרויקט (פיקוח-על)

פרויקט בנייה הינו פרויקט מורכב ומעבר לקבלן מתלווים אליו מספר יועצים; יועץ תקשורת ומולטימדיה, יועץ חשמל, יועץ מיזוג אוויר, יועץ בטיחות, זגג, אינסטלטור, יועץ תאורה ועוד. לפרויקט בנייה נדרשים גם חומרי גמר שלעיתים מורכבים בנפרד, כמו; משטחי פרקט ופאנלים, וילונות, עבודות נגרות למטבח ולאמבטיה, עבודת שיש ועוד.

תפקידו של מעצב הפנים בשלב הזה הוא להנחות את הקבלן ואת היועצים ולדאוג שבעלי המקצוע יבינו היטב מה הוא מבקש מהם. מעצב הפנים מרכז את כל ה-Input  שנדרש ליועצים ודואג שהעבודה תתקתק כמו שעון.

המעצב מספק פיקוח-על. אבל כדי שהפרויקט יעמוד בלוח הזמנים שקבעתם, יהיה איכותי ויישאר במסגרת התקציב שלכם כדאי לקחת מעצב שהוא קודם כל מנהל פרויקטים. בנוסף, מומלץ לשכור גם את שירותיו של מפקח בנייה ולתגמל אותו על סיום מהיר של הפרויקט.

עיצוב משרד ומיתוג משרד

היום כבר לא מסתפקים בקירות לבנים. כדי שהמשרד יהיה מיוחד, הוא חייב להיות ממותג ושיהיו בו מרכיבים מהתרבות הארגונית שלכם. כל חברה עם ה- DNA שלה. משרד היי-טק זה לא משרד פרסום ולא משרד של עורך דין.

ההמלצה שלי היא להיעזר בהדמיות. זה לא חייב להיות באיכות פוטו-ראליסטית אבל חובה לייצר קונספט עיצובי של כל מרכיבי העיצוב:

  • מרכז ריהוט, דלפק הכניסה, עבודות נגרות למטבח
  • תוספות של נגרות מיוחדת
  • ריהוט לאזור הלובי, לחדרי הישיבות ולפינות הישיבה בחדרי העבודה
  • ריהוט, כמו; כיסאות לעובדים, למנהלים ולאורחים
  • וילונות, שטיחים, תאורה, משטחי פרקט וריצוף
  • תמונות, גרפיקה או עיצוב קירות
  • שלט עם לוגו של המשרד
  • עציצים ואבזור נוסף, כמו; מתלים, מדפים וספרים
  • פסלים מעוצבים
  • תוכנית צבע ועיצוב קירות

המאמר פורסם ב AVmaster לצפיה במאמר

Employees in a designed office
עיצוב פנים למשרדים

אם גם אתם מתעניינים במעבר למשרד חדש או חידוש הקיים – התקשרו אלינו עכשיו

נשמח לדבר איתכם

6 טיפים לתכנון המשרד

6 טיפים חשובים לעיצוב המשרד החלומות שלך כדי שלא יפוך מהצלחה לסיוט. כמומחים במקום העבודה, אנו עוזרים ללקוחותינו לממש את שטחי המשרדים האולטימטיביים שלהם. אנו מבינים איזה מסעות אתם עוברים ורוצים לחלוק איתכם את הסודות שלנו. להלן 6 דרכים פשוטות לעצב את משרד חלומותיך.

קרא עוד »
Designed office

עוד על האם כדאי לכם לעבור משרד או לשפץ את הישן

שיפור סביבת העבודה יכול לעשות פלאים לעסק שלך. כדי להתקדם בעולם המהיר של ימינו, אתה זקוק לסביבת עבודה המקדמת את הפרודוקטיביות ואת ההצלחה; עיצוב משרדי שמעצים את הצוות שלך ומעניק השראה ללקוחות שלך.
תיארנו 4 דברים שכדאי לקחת בחשבון בעת ​​ההחלטה אם הגיע הזמן לעבור למשרד או לשפץ אותו, ומה הצעד הבא שיש לנקוט לאחר שתקבלו את ההחלטה.

קרא עוד »

האם חוזה השכירות של המשרד שלך מסתיים?

חוזה השכירות של המשרד שלך כמעט הסתיים. האם אתה מעוניין להישאר בחלל הנוכחי ולהיכנס למשא ומתן עם בעל הבית או רוצה לעבור למקום חדש? מאמר זה ידריך אותך כיצד להתכונן לפגישת החכירה שלך, את הצדדים המעורבים ואת מי עוד צריך לערב.

קרא עוד »
לקוחות מרוצים

כשמדובר במשרד חדש, כדאי להיות מעודכנים בטרנדים האחרונים בעיצוב המשרד 2019

הפריון של הצוות נשען במידה רבה על החוויה שלהם ממקום העבודה ומהו סולם הערכים של החברה ולכן משתקף באיכות העבודה המיוצרת ובתחרות בקליטת העובדים. אנחנו צורכים יותר עיצוב ודורשים משרד יותר חווייתי מבעבר. מה הן המגמות המובילות בעיצוב המשרד 2019.

קרא עוד »

6 טיפים לתכנון המשרד

6 טיפים חשובים לעיצוב המשרד החלומות שלך כדי שלא יפוך מהצלחה לסיוט. כמומחים במקום העבודה, אנו עוזרים ללקוחותינו לממש את שטחי המשרדים האולטימטיביים שלהם. אנו מבינים איזה מסעות אתם עוברים ורוצים לחלוק איתכם את הסודות שלנו. להלן 6 דרכים פשוטות לעצב את משרד חלומותיך.

קרא עוד »
Designed office

עוד על האם כדאי לכם לעבור משרד או לשפץ את הישן

שיפור סביבת העבודה יכול לעשות פלאים לעסק שלך. כדי להתקדם בעולם המהיר של ימינו, אתה זקוק לסביבת עבודה המקדמת את הפרודוקטיביות ואת ההצלחה; עיצוב משרדי שמעצים את הצוות שלך ומעניק השראה ללקוחות שלך.
תיארנו 4 דברים שכדאי לקחת בחשבון בעת ​​ההחלטה אם הגיע הזמן לעבור למשרד או לשפץ אותו, ומה הצעד הבא שיש לנקוט לאחר שתקבלו את ההחלטה.

קרא עוד »

השארת תגובה

דברו איתנו
close slider

נשמח לדבר איתכם

    לקבלת המדריך עיצובים שמשפרים ביצועים והרשמה לרשימת הדיוור


    גלילה לראש העמוד

    נשמח לדבר איתכם

      לקבלת המדריך עיצובים שמשפרים ביצועים והרשמה לרשימת הדיוור


      צור קשר

      ​​​​​​​קבלו את המדריך עכשיו, בחינם!
      השאירו את הפרטים והמדריך בדרך אליכם!



        הצטרפות לרשימת הדיוור


        דילוג לתוכן