עיצוב משרדי סטארט אפ - משרדי AOL החדשים
Home » מרחבי עבודה משותפים » יסודות לעיצוב מוצלח של מרחבי עבודה משותפים Co-Working
איך מייצרים אווירה של סטארט אפ לחברה גדולה
מרחבי עבודה משותפים Co-Working הוא הטרנד העכשווי. יותר ויותר חברות עושות שימוש במרחב המשותף במקום לשכור משרד פרטי. כדי לעצב מרחב עבודה משותף מוצלח, צריך אסטרטגיה וכדי להיות בולט מהמתחרים, יש צורך בחלל דינמי, שיתאים ללקוחות הפוטנציאלים ולאורחים, תוך העברת שפת המותג המארח.
מרחב עבודה משותף, פינת ישיבה, מטבח גדול, עיצוב טרנדי.
ניצול השטח
ניצול יעיל ואסטרטגי של השטח הינו המפתח. רוב ההכנסות שלך נובעות מהשכרת שולחנות, לכן חשוב להשיג צפיפות מרבית במרחב העבודה תוך הימנעות מצפיפות יתר.
בישראל, שטח העבודה של עובד הוא כ 7-9 מ"ר לעובד. רוב המרחבים המשותפים ממזערים את השטח ל 5 מ"ר לכל עובד. אולם במקרים רבים שטח המשרד אינו מאפשר ליצור מרחב משותף יעיל ולכן צריך מראש לשכור את החלל המתאים.
בעבר התמקדו החברות בעובדי סטארט-אפ בתחילת דרכם, שרצו לא להיות לבד ובחרו לעבוד במרחב משותף, המציע לא רק שולחן, אלא נטוורקינג ועזרה והתייעצות עם קולגות. כיום, לקוחות בתחום עיצוב משרדי סטרט אפ הם חברות גדולות יותר ומענפים מגוונים ויש צורך לגמישות. שימוש יעיל בחלל פירושו שניתן לאכלס חברות בגדלים שונים, כאשר חברות קטנות יותר חולקות את המרחב הקהילתי.
הלקוחות רוצים היום משרד ל 4-6 אנשים כאשר עד לא מזמן הדרישה היתה ל 2-4 אנשים. המשרד צריך להיות מתוכנן ככה שיאפשר על ידי שינויים קטנים של הפלת קירות או פתיחת פתחים את הגדילה מ 2 אנשים עד ל 6 ואולי ליותר.
נגישות
במשרד בו נמצאים מעל 100 איש בצפיפות, יש צורך בבטיחות ונגישות של השטח, נגישות פירושה – מסדרונות רחבים יותר, דלתות רחבות יותר, מערכת כריזה, מעלית נגישה, שירותי נכים, סימני אזהרה ושטח ללא מדרגה שניתן יהיה להגיע לכל מקום דרך המעלית, הנגשת העסק לעיוורים.
בטיחות פירושה התאמה של האדריכלות לדרכי מילוט במקרה של שריפה, דלתות אש, כיוון דלתות ליציאה מהמרחב ומסדרונות רחבים, מדרגות חירום נוספות.
המראה והתחושה
כמו לכל מותג מצליח המרחב המשותף שלך צריך לשקף את המותג והאישיות של החברה שלך. זה יכול להיות צבעוניות מסוימת + חומרים מסוימים, מדבקות קיר וריהוט בקו מסוים. הריהוט יכול להיות שילוב של וינטג' ומודרני כמו שמקובל היום בבתים. זה יכול להיות גרם מדרגות מיוחד, צבעוניות מיוחדת או אלמנט שנראה שונה, צבעוני ומיוחד. מאוד מקובל תקרות חסופות אבל אז צריך להשקיע באקוסטיקה.
נקודת מכירה ייחודית
הרצאות מקצועיות, אירועים חברתיים, ואפילו קהילה – רשת בה ניתן להגיע לכל מי שחבר בקהילה שלהם בכל משרד בעולם או שמשלם די חבר מציעים ב WeWork, אפשר להתחבר עם אנשי מקצוע בתעשייה, ובמרכזים מסוימים יש חוות מדפסות 3D מסוגים שונים וכמובן, חדרי ישיבות המושכרים לחברים על בסיס שעתי.
תכנית עסקית וחלל מותאם
מרחבים משותפים יעילים הם גדולים, בדרך כלל כוללים שטחים הציבוריים של מזכירות, שיווק , איזור מדפסות, מטבח גדול, מספר רב של חדרי ישיבות, תאים לשיחות טלפון, חדר עישון, וכדי לממן את השטחים הציבוריים, יש צורך במשרד עם מספר גדול של אנשים. זה בדרך כלל עובד בשטחים של 2,000-10,000 מ"ר. יש יתרון לגודל.
מודל נוסף הוא מרחבים משותפים קטנים יותר, בדרך כלל יזמים שמשקיעים בסטראפים בתחילת דרכם ונותנים לכל אחד מהם משרד של 4-8 אנשים. כך שיהיה שיתוף בין החברות.
ולבסוף שטחים בהם אין מרחבים משותפים ציבוריים. לכל לקוח יש עמדה בשטח השותף, פינת העישון היא מחוץ למתחם וכנ"ל חדר הישיבות. אין מזכירות אלא רק עמדת הדפסה וגם לא מטבח גדול. מרחב שבו ניתן להתחכך ולא להיות לבד.
יעילות העבודה במרחב המשותף
אקוסטיקה טובה ומדיניות קשוחה הם המפתח. בשטח המשותף אסור להרעיש ולדבר. רק בשטחים הציבוריים או בתאים הקטנים מותר לדבר או לחילופין בשטח המשרד השכור. מי שעובר על התקנות, מקבל כרטיס יציאה בכיוון אחד.