מעצב משרדים / אדריכל משרדים – איך המקצוע יראה בעוד 10 שנים?
Home » כתבות מהבלוג » מעצב משרדים / אדריכל משרדים – איך המקצוע יראה בעוד 10 שנים?
מה העתיד של העיצוב? איך יראה ענף עיצוב הפנים בשנת 2029? אם עשר השנים האחרונות הן אינדיקציות כלשהי, העיצוב ייראה שונה להפליא מכפי שהוא נראה כיום. בשנת 2009 – כאשר נורות פליז, חיפויי עץ ונורות אדיסון חשופות עדיין נראו מסוגננות – מרבית מוצרי המעצבים נמכרו בעיקר לעשירים, התמחור היה לעתים קרובות סוד שמור, ואינסטגרם ופינטרסט אפילו לא היו קיימים. בעשור שלאחריו, הטכנולוגיה שחררה את שרוכי הענף, כאשר שירותים ואפליקציות מקוונות הגבירו את השקיפות, הפכו את שירותי העיצוב המקוון במחירים סבירים למציאות, והיוו השראה ליצרנים למכור ישירות לצרכנים. שינויים אלה ריגשו צרכנים רבים אך הבהילו את שומרי הסף של העיצוב.
כדי לדעת לאן מועדות פני הענף בעשור הקרוב, שוחחנו עם מומחים בשירותי עיצוב דיגיטלי, עיצוב פנים, מדיה חברתית, קמעונאות ועתיקות. למרות ש- 2029 אולי נראת רחוקה, במקרים רבים המגמות והחידושים ימשיכו להפוך את העסק כבר נמצאים איתנו.
העיצוב יהיה יותר ויותר דיגיטלי
שירותי עיצוב פנים הופכים בהדרגה לזמינים כמעט לכולם, בזכות האתרים הדיגיטליים כמו Houzz, Instegram ו- Pinterest ניתן להעתיק ולקבל הרבה רעיונות. לקחת רעיונות מכמה מקומות, מייצר עיצוב ייחודי ולא מועתק.
המגמה צפוייה להתחזר בשנים הבאות. התקציב לא יקבע אם אתה יכול לקבל עיצוב שאתה אוהב או לא, יהיה פיתרון לכולם, בכל קטגוריית תקציב.
ככל שאפליקציות להמחשה וכלי תקשורת ימשיכו להשתפר, גם עיצוב חדרים בתחום הווירטואלי עם מעצבים רחוקים יהפוך לקל יותר ויותר מושך. "לא נבדיל בצורה כה חזקה כמקובל כיום בין מה שאנחנו מחשיבים את העולם הפיזי הלא מקוון, ובין האינטרנט", אומרת שנא טאלרמן, המנכ"ל של מודסי, שכבר מציעה עזרה בעיצוב בתכני תלת מימד החל מ -69 דולר לחדר. "עבור מעצבים, זה פותח את הרעיון שהם יכולים לקבל לקוחות בכל מקום שהוא." נקווה שבזמן הקרוב גם בישראל תהיה חנות שתרים את הכפפה.
ואכן, ככל שהטכנולוגיה משתפרת, אנחנו בסטודיו אורנה ברקת, מצפים שהדמיית תלת מימד, כולל התקדמות בשירותי המציאות המוגברת ושירותי המציאות המדומה יהיו בבסיס רוב ההחלטות העיצוביות. בעוד עשר שנים אנשים ישתמשו בהדמיה לקניית רהיטים, נוכל לצלם כמה תמונות מחדר, וממנה יגזר דגם תלת ממדי תוך מספר שניות.
מקוריות תהיה חשובה יותר מאי פעם
תמיד יהיה שוק של אנשים שרוצים משהו שלא נראה בכל מקום וזה לא זמין לכולם. במספר השנים האחרונות ראינו התרחבות של אנשים יצירתיים העובדים בקנה מידה קטן ועושים עבודות חד פעמיות ממש יפות. אומנות מהסוג הזה תיהיה מוערכת עוד יותר.
המדיה החברתית = לעשות עסקים
בעשור האחרון המדיה החברתית השתנתה מסקרנות מקוונת לעסקים גדולים. עבור מעצבים, זוהי כעת דרך יעילה להציג פרויקטים שהושלמו, להבליט השקות של מוצרים חדשים ובסופו של דבר לפגוש לקוחות.
המדיה החברתית תהיה מלוטשת יותר ויותר ממוקדת עסקית. בעלי אינטרסים הופכים את המדיה החברתית לפחות אישית מכפי שהיה בעבר. כבר היום אנשים משקיעים כסף בצילומי תמונות וסרטונים שנועדו למדיה חברתית, לעומת פוסטים סתמיים יותר. והמגמה הזאת תמשיך להתפתח.
הצפי הוא שניתן יהיה להתבונן בפרוייקטים מצולמים ולטייל בהם מתוך המחשב שלנו בבית. כבר היום יש חברות שמציעות סיור וירטואלי בנכס למכירה או לצורך שיווק של המעצב. וכמו ששפים התפרסמו בעקבות הטלויזיה והפכו מאנונימיים לסלבריטאים, כך גם המעצבים.
הקמעונאות תהפוך לחכמה יותר
איפה שקמעונאים מהמאה ה -20 התמקדו בכלכלת הגודל והרוויה של השוק, עוברים כעת לעידן של כלכלות של נוכחות. נוכחות של סחר אלקטרוני. החברות החכמות משתמשות בכלכלות נוכחות וממנפות את מיקומם הפיזי כדי לבנות מערכות יחסים.
בעשור הקרוב, אנו צפויים לראות קמעונאים עם חנויות בהן הלקוח יכול להתנסות, עם שירות לקוחות ברמה העליונה וזמני תפנית מהירים כדי להפוך את תהליך הקנייה ללא כאב ככל האפשר. "צריך להיות המספר הנכון של חנויות, מה שלא אומר שאתה צריך אחת בכל שוק," הוא אומר. "אני יכול להצליח יותר עם חנות אחת מצוידת היטב, ואנשים טובים שיכולים לשלוח דברים במהירות, מאשר על ידי פיזור עצמי רזה עם מספר מקומות, שבעבר היה הדרך היחידה לעשות זאת." עבור אדריכלים ומעצבים, זה יכול היה להיות יכול להיות שפחות עמלות קמעונאיות פחות, אך מעוררות יותר ומלא המצאות.
אתרי הקניות כשלעצמם לא יכולים לבדם לספק את תחושה של הרהיט. אי אפשר לשבת ולהרגיש כורסא וירטואלית או לטייל בחלל. גם הצבעוניות איננה מדוייקת והובלה של רהיטים יקרה כך שלא ניתן להחזיר את המוצר ללא עלות. לקוח פרימיום מעדיף ייצור מותאם של רהיט או וילון באורך ספיציפי. באתרי הקניות כשלעצמם לא יכולים לבדם לספק את תחושה של הרהיט. אי אפשר לשבת על כורסא וירטואלית או לטייל בחלל. בשביל זה צריך את כל החושים שלנו. ולכן, לצד אתרי האינטרנט קמות חנויות בהם ניתן לחוש את המוצרים. בשביל זה צריך את כל החושים שלנו. ולכן, לצד אתרי האינטרנט קמות חנויות בהם ניתן לחוש את המוצרים. אין לנו דוגמאות של חנויות רהיטים וירטואליות שנכנסו לקמעונאות אבל אמזון ואלי-אקספס פתחו חנויות אמיתיות וחנויות רהיטים פותחות חנויות חדשות הצורך ומצמצמות את שטחי המסחר המסורתיים שלהם. המגמה הזאת תתחזק בעשור הקרוב.
הקמעונאות המקוונת תתגבר
לפני עשר שנים, מעצבים רבים לעגו לרעיון הקניית רהיטים ברשת מבלי לתת ללקוחות את האפשרות לנסות את הפריט; היום זה דבר שבשגרה. הויזואליציה תשנה את הקמעונאות המקוונת. ותאפשר לאנשים לראות חלקים ולהתאים אותם אישית באופן מלא יהיה חלק קבוע במציאות שלנו.
כלים להדמיה מתוחכמים יותר יסייעו גם לייעל את התהליך ליצירה וקנייה של ריהוט בהתאמה אישית, בעתיד, זה יהיה אוטומטי יותר.
לבסוף אולי נגיע למצב שמשלוח רהיטים יהפוך לחוויה הרבה יותר קלה. "הרעיון הזה של משאית שעוברת יום אחד בשבוע, ואתה צריך לחכות לזה, ייגמר, תהיה חדשנות משמעותית במערכות התחבורה שלנו, שישנו את העסק. יש מקום למל"טים שיישאו ספות עטופות יפה.
עתיקות יעשו קאמבק
באופן כללי, לריהוט העתיק לא היתה עדנה בעשר השנים האחרונות, אבל כמו ששוק המניות המחזורי, רבים בתעשייה צופים שאחרי הריהוט המודרני תהיה לעתיקות עדנה. אנשים רוצים אינדיבידואליות ואת המגע המיוחד שיגרום לעיצוב הפנים שלהם להיות מיוחד ומדהים. האספנים אוגרים רהיטים מהמאה ה-18. ריהוט מיוחד ברמת אומנות מדהימה, שלא ניתן למצוא כמוה היום ומחכים שתהיה לו עדנה מחודשת.
וזה הערעור של עתיקות – יצירות רבות הן באמת אחד מסוגו, ועשויות ברמת אומנות שאפשר אחרת אי-אפשר למצוא כיום. אכן, דרוט כבר מאגר עתיקות לקראת התחייה מחדש. "מעולם לא קניתי כל כך הרבה רהיטים מהמאה ה -18 כמו שיש לי לאחרונה – זה מבחירה."
עיצוב משרד יתוכנן באופן חצי אוטומטי
פרוייקטים של משרדים גדולים עדיין יצטרכו ליווי של אדריכל משרד או מעצב משרד. פרוייקט מורכב לא יוכל גם בעתיד הנראה לעין להיות מאמץ של אדם בודד או יותר שמזמינים ריהוט באינטרנט. תוכנות של תכנון המשרד לפי איפיונים של דרישות חלל ואופי החברה יקצרו את זמן העבודה וימקסמו את השטח המתוכנן. עדיין יהיה צורך בהתערבות והתאמה ע"י המעצב. הדמיות של השטח המעוצב יהיו מהירות יותר ויעזרו למתכננים להגיע לתוצאה הרצויה בפחות מאמץ. כמו היום במקביל לאדריכל יש חברות שמלוות את הפרוייקט מבחינת ריהוט וחמרים, ריצופים, שטיחים, דלתות וקירות זכוכית.
משרדי תיווך ומשרדים קטנים לעומת זאת יעזרו בכלים זמינים במדיה הדיגיטלית לתכנון, עיצוב המשרד והלבשתו. יתכן שתתגבר המגמה של שירותי און ליין של מעצבים שמייעצים ללקוחות דרך המדיה הדיגיטלית.
בין אם אתם מצמצמים או מתרחבים, העיצוב המשרדי הנכון המותאם לכם באופן ייחודי על ידי המומחים שלנו אינו יכול רק למשוך עובדים ולשמר אותם, אלא הוא גם הכלי האידיאלי להדגשת המותג והתרבות של החברה שלכם.