כיצד עסקים יכולים לתכנן את השיבה למשרד?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest
19 במאי 2020

בעקבות ההנחיות החדשות בנושא ה COVID-19, יש מגמה של חזרה למקום העבודה הפיסי במגבלות של ריחוק חברתי ותו סגול.       
אבל כדאי לנהל את התהליך ולהתכונן לתרחישים אפשריים.

עובדת במשרד עם לפטופ

שישה צעדים שעסקים צריכים לנקוט לפני החזרה למקום העבודה

מומחים מתחומי מגזרים שונים הכירו כבר את הצורך לתכנן את החזרה למקום העבודה. המעבר הזה הוא וודאי וכבר קורה בהדרגה, אבל אנחנו לא יודעים מתי ואנחנו גם לא יודעים איך זה ייראה בטווח הקצר ובטח לא בטווח הארוך.

אז מה יכולים עסקים לעשות והיכן בדיוק עליהם להתחיל  לפני שארגון שוקל את תכניתו ליישום שינוי, הוא צריך ליצור את האקלים הנכון, להביא את אנשיו לספינה ולהעצים אותם עם הכלים והתהליכים הדרושים להם כדי לקיים את השינוי. זה תהליך הניתן לניהול כשהעובדים יודעים שיש צוות שמנווט הם גם משתפים פעולה.

התהליך שלנו מורכב משלושה שלבים: התמקדות באיסוף נתונים מהצוותים שלך, שימוש בנתונים וההנחיות הרשמיות כדי לקבוע כיצד המשרד מתפקד בבטחה במהלך שילוב מחדש של העבודה במקום העבודה ושימוש במומחיות שלנו כדי לייצר תכנית היכן ואיך והיכן אנו עובדים. ששת הצעדים הבאים מהווים את התהליך שלנו, ומגדילים את סיכויי ההצלחה לעבור בין השלבים עד לשלב החזרה למקום העבודה.

1.    צרו צוות המנהל את התהליך

הקימו צוות רב-תחומי מגוון עם מנהל פרוייקטים ייעודי המוסמך לקבל החלטות מפתח מטעם העסק. בחרו את הצוות הנכון, שיהיה חדור מוטיבציה במטרה, שיהיה קראטיבי ומעשי ויהפוך כל אבן על מנת למצוא את הפתרונות ויתכנן תכנית בת כמה שלבים.

2.    מצאו את מסגרת המדיניות המתאימה לעסק שלכם

מצאו את מסגרת החשיבה המתאימה לעסק שלכם ואשר יתווה את המסלול שהוא יפגוש את ההנחיות של הגורמים הממשלתיים.

העדיפו גישה רגועה על גישה של פניקה. חזרה בטוחה למקום העבודה תלויה בכמה זה קריטי עבורכם לא לעבוד מהבית, מה גיל העובדים והתחשבות בצרכי העובדים.

צרו מעורבות של העובדים בתהליך כך שכולם שהעובדים יהיו במסע הזה ביחד, כמו גם שתפו את המידע שכולם יוכלו להקשיב לאותו המידע באותו הזמן.

3.    הקימו מערכת לאיסוף נתונים

הקימו מערכת לאיסוף תובנות ומידע מצד בעלי עניין מרכזיים, כולל אך לא רק: הצוות, הלקוחות, השותפים, בעל הבית (המשכיר) והממשלה.

העובדים שלך הם הכוח המנחה את תכנית ההשתלבות שלכם מחדש. הקמת מערכת לאיסוף נתונים כדי לקבל הבנה אמיתית של רצונות, צרכים, בעיות ודאגות, כמו גם מה המצב הרגשי של העובדים, שיבדוק האם כוח העבודה שלכם מוכן לחזור למקום העבודה או לא. כך תוכלו להחליט אם להתחיל לתכנן את הפתיחה מחדש של מקום העבודה או למצוא דרכים חדשות לתמוך בכוח העבודה העובד מהבית.  המערכת שלכם אמורה לאפשר לכם לאסוף נתונים לאורך כל התהליך הזה על מנת לשקף במדויק את הרגשות הנוכחיים ואת ההנחיות הממשלתיות המעודכנות.

4.    מפו את כל הבעיות 

  • מיפוי התחבורה ממקום ואל מקום העבודה

מיפוי מסע משתמשים בכדי להבין את האתגרים שעומדים בפני אנשיכם בנסיעות למשרד.

כיצד העובדים יגיעו מבתיהם למקום העבודה והאם זה בטוח ? זכרו כי המכשולים יהיו רגשיים ומעשיים כאחד; חלק מהעובדים ירגישו בטוחים לנסוע לעבודה, ואחרים לא. תצטרכו למצוא דרך לנתר את התפיסה ואת הרגש. המידע המתקבל ייצר מסגרת לתכנון ועיצוב העבודה מרחוק והן את הפתרונות שיידרשו לתהליך החזרה למקום העבודה.

אין טעם לתכנן רק את החלל הבטוח. יש צורך לוודא שניתן להגיע אליו בצורה בטוחה.

  • מיפוי בעיות נוספות כמו: אוכלוסיות סיכון, בתי ספר, גנים וצהרונים.

5.    הבינו את המגבלות של המרחב שלכם

התחילו להבין את המגבלות של המרחב הנוכחי שלכם, באמצעות עקרונות עיצוב שקבעו הממשלה ותובנות ממשוב בעלי העניין.

עיצוב משרדים או תכניות אדריכליות הן מקום נהדר להתחיל להבין את ההשלכות של אמצעי בטיחות רשמיים כמו מרחק שני מטרים. השתמשו במשוב של בעלי עניין כדי לקבל מושג מדויק יותר של רגשות האנשים כלפי הסביבה המוצעת. תצטרכו לכלול את בעל הבית שלכם בתהליך שכן הם ממלאים חלק מכריע בהחלטה מה לא אפשרי בבניין שלכם ובתכנון חללים קהילתיים בטוחים.

אנחנו בסטודיו יכולים לתכנן מחדש את הפריסות כך שיעמדו בהנחיות ההתרחקות החברתית והגנת עבודה בטוחה. ההנחיות האלו משתנות כל הזמן. המתווה הסופי מאוד לא ידוע, כמו גם מה רצון האנשים וההנהלה לעבודה מהבית.

6.    הפיצו את התוכניות שלכם

פיתחו גישה תקשורתית ספציפית כדי ליידע את כולם שיש לכם כיוון, צוות שינחה את העסק בתהליך ומערכת שהוקמה כך שכל אחד יוכל לעזור בתכנון הדרך קדימה.

הבאת האנשים שלכם למסע על ידי תקשורת אפקטיבית וגלויה היא ללא ספק החלק החשוב ביותר בתהליך זה. ניווט מוצלח תלוי בתקשורת מתמדת כאשר עסקים מעדכנים את התהליכים והמדיניות שלהם בכדי לשקף את ההנחיות והתקנות הנוכחיות. במילים אחרות, את התוכניות של אתמול יהיה צורך לבחון כנגד ההיגיון של ימינו ולעדכן לאורך הזמן.

באקלים הנוכחי, לא תמיד תוכלו לשלוט כיצד הלחץ החיצוני ישפיע על הארגון שלכם,  עם זאת, אתם יכולים להשתלט על האופן בו הארגון שלכם מנהל את התהליך. תקשורת ברורה ומתמדת תעזור לצוותים שלכם להרגיש מוכנים להתחייב ולעשות את השינוי הרצוי.

איש אינו יודע כיצד ייראה המעבר חזרה למקום העבודה בוודאות, אך אנו יודעים כיצד להתחיל לתכנן זאת. המומחים שלנו יכולים לעזור לכם בכל אחד מהצעדים שלעיל בתהליך התכנון.

אנו כאן כדי לעזור לכם להתקדם.

נשמח לדבר איתכם





    לקבלת המדריך עיצובים שמשפרים ביצועים והרשמה לרשימת הדיוור

    עיצוב פנים למשרד – משרדי Linkedin ב Empire State Building – עיצוב משרד מודרני וחוויתי

    עיצוב הפנים למשרד LinkedIn בניו יורק, הינו עיצוב משרד חוויתי ותוסס ברוח המותג, המתאים לעובדים הצעירים מדור ה Z. המשרד כולו בכחול, אפור שחור, עם אלמנטים שגולפו כמו מתוך משחק שח ופינות נחבאות.

    קרא עוד »

    תכנון משרד חדשני – עובדים בקפסולות, גמישות המרחב הציבורי, הקטנת שטח המשרד לעובד – איך עושים את זה?

    משרד M Moser בוונקובר, המתמחה ב תכנון משרדים, הינו מעבדה לצורת עבודה במשרד שבו יש גמישות בלוחות הזמנים של העובדים. תכנון המשרד בוחן את המודל של עבודה מבוזרת – חלק מהעובדים עובדים בקפסולות, וחלקם 2-3 ימים עובדים מהבית. הקטנת שטח המשרד, וגמישות מירבית של החלל.

    קרא עוד »

    עיצוב משרד הייטק – חגיגה של תרבות תוססת במקום העבודה

    כמה קיטרנו על הפקקים בדרך לעבודה ועל האופן ספייס הרועש. עכשיו כשעובדים מהבית, אנחנו מתגעגעים לאנשים מסביבנו, למסעדות, לדיונים ולחברים. הכתבה הבאה מתארת משרד שבו יש חגיגה של תרבות תוססת במקום העבודה. אולי לא הכל מושלם כמו שזה נראה אבל משרדי Unity בבריטון, הינו עיצוב משרד הייטק מעורר השראה.

    קרא עוד »

    עיצוב פנים למשרד – משרדי Linkedin ב Empire State Building – עיצוב משרד מודרני וחוויתי

    עיצוב הפנים למשרד LinkedIn בניו יורק, הינו עיצוב משרד חוויתי ותוסס ברוח המותג, המתאים לעובדים הצעירים מדור ה Z. המשרד כולו בכחול, אפור שחור, עם אלמנטים שגולפו כמו מתוך משחק שח ופינות נחבאות.

    קרא עוד »

    תכנון משרד חדשני – עובדים בקפסולות, גמישות המרחב הציבורי, הקטנת שטח המשרד לעובד – איך עושים את זה?

    משרד M Moser בוונקובר, המתמחה ב תכנון משרדים, הינו מעבדה לצורת עבודה במשרד שבו יש גמישות בלוחות הזמנים של העובדים. תכנון המשרד בוחן את המודל של עבודה מבוזרת – חלק מהעובדים עובדים בקפסולות, וחלקם 2-3 ימים עובדים מהבית. הקטנת שטח המשרד, וגמישות מירבית של החלל.

    קרא עוד »

    השארת תגובה

    דברו איתנו
    close slider

    נשמח לדבר איתכם





      לקבלת המדריך עיצובים שמשפרים ביצועים והרשמה לרשימת הדיוור

      גלילה לראש העמוד

      נשמח לדבר איתכם





        לקבלת המדריך עיצובים שמשפרים ביצועים והרשמה לרשימת הדיוור

        צור קשר





          לקבלת המדריך עיצובים שמשפרים ביצועים והרשמה לרשימת הדיוור

          ​​​​​​​קבלו את המדריך עכשיו, בחינם!
          השאירו את הפרטים והמדריך בדרך אליכם!



            הצטרפות לרשימת הדיוור

            דילוג לתוכן