פרסונלזציה בעיצוב המשרד ככלי להעצמת השייכות ושיפור האפקטיביות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest
11 ביולי 2018

רבות נאמר על ה'אופן ספייס' שיכול להיות 'מגניב' ולהיתפש כמקום עבודה העוזר בקליטת כח אדם איכותי המייצר שיתופי פעולה בין העובדים, אולם לא פחות דובר על רמת הרעש המייצר הסחות דעת, פוגם בפרטיות העובדים וביצועיהם. כתבה על תחזוקת חללים פתוחים מנצחת.  

מחקרים שונים מצאו כי ה'אופן ספייס' עלול להשפיע על ביצועי העובדים. רעשים סביבתיים יכולים להפוך להסחות דעת אשר פוגעות בפריון העובדים. חלק מהעובדים מתרגלים לסביבת העבודה הזו וחלק מתקשים גם אחרי שנים רבות. עובדים במשרדים הפתוחים נמצאו גם בעלי רמות לחץ גבוהות יותר מול רמות נמוכות יותר של ריכוז ומוטיבציה, והסטטיסטיקה מראה שהם נוטלים יותר חופשת מחלה  מקולגות שיושבים בחדרים בעלי ארבע קירות.

DIY-apothecary-jars-for-storing-clasroom-supplies-768x753
clip-on-organizers

המדענים והפסיכולוגים גרגורי א. לורנס, יצחק פריד, ולינדה ה. סלוביק, שיערו כי כאשר העובדים חסרי פרטיות, הם בסופו של דבר מוציאים יותר אנרגיה ומשאבים מנטאליים בהתמודדות עם הסחות דעת, ומחלקים , ביודעין או לא, את תשומת הלב המנטאלית בין משימות העבודה השוטפות, אשר דורשות ריכוז רב לבין טיפול בהסחות הדעת ותחושות של 'פיקוח'.

עוד הסתבר לחוקרים שהעובדים שלא הביאו פריטים אישיים לאיזור מושבם במרחב הציבורי בארגון, חוו תשישות רגשית ולחץ גדול יותר לעומת העובדים שכן הביאו, ולמרות גודל המדגם הקטן, ניתן היה לקבוע שהתאמה אישית של המרחב הציבורי לגווניו של כל עובד בסביבתו, עשויה להגדיל את תחושת ה'בעלות' והשליטה על המרחב וכתוצאה מכך לסייע בהעלאת הפריון.

"עובדים עשויים, במודע או לא, ליהנות מתחושה טובה יותר בעזרת פריטים אישיים עימם הם מקיפים את עצמם. פריטים אלה עשויים לסייע לעובד לשמור על אנרגיה רגשית מול הלחצים שמגיעים ממשימותיו ולמנן נכון יותר את הסחות הדעת והקשיים הטמונים בסביבת עבודה בעלת פרטיות נמוכה", סיכמו החוקרים.

מצבים מאתגרים יותר מתקיימים בארגונים בהם מספר המקומות קטן ממספר העובדים, דבר אשר מייצר "כיסאות מוסיקליים". מדובר על המצאה אמריקאית אשר נקראית "מוביליטי" והיא נועדה לשמש ארגונים אשר עובדיהם לא עושים את כל ימות השבוע במשרד או שהנהלת הארגון רוצה לעודד עובדים לשהות מחוצה לו. עובד 'מוביליטי' אשר מגיע למתחם המשרדים, מגלגל את שידת המגירות הפרטית שלו לעמדה אשר תשרת אותו באותו יום בלבד.

openspace5

באמצעות פעולות פשוטות ביותר אפשר לסייע לעובדים לחוש נוח יותר. להלן מספר טיפים לפרסונליזציה של איזור האופן ספייס הפרטי ויצירת תפישת מקום העבודה כמשמעותי:

מרחב ציבורי

  • שיתוף העובדים בבחירת התמונות בחלל הפתוח מתוך מבחר מסוים, או תמונות שהעובדים מדפיסים ואף מציירים. על מנת לשמור על סטנדרטים ברורים של מה כן ומה לא, יש צורך בהגדרה לגבי סוג התמונות וה"שפה" הקולקטיבית של החלל הארגוני הפתוח
  • לוח גיר בשטח הציבורי בו ניתן לצייר ולקשקש. כן, הלוח הירוק עם הגירים שעושים צמרמורת של הציפורניים, לא אלה עם הטוש. הלוח יכול להיות ממוקם במסדרון או במטבח וזה משמש את העובדים להעברת מסרים ודינאמיקה חיובית
  • שימוש באבני לגו לבניית דגם כלשהו. כלי שעשוי לסייע בפיתוח היצירתיות והתקשורת הבינאישית
שולחן עבודה עם תמונות פרחים

מרחב אישי

  • חיבור סרגל שבו יכול העובד לנעוץ תמונות או פתקים למסך הקבוע בעמדה
  • חלוקת מתקן בו יוכל העובד לשים בסביבתו תמונות ומזכרות אישיות. גם מחווה ארגונית וכמובן פרקטיקה אפקטיבית
  • כתיבת שם העובד על שולחן העבודה שלו- הגדלת הזיקה והשייכות של העובד למיקום
  • מתן האפשרות לעובד לבחור את צבע ההפרדה האקוסטית בין עמדה אחת לשניה

הכתבה התפרסמה ב AVmaster

נשמח לדבר איתכם





לקבלת המדריך עיצובים שמשפרים ביצועים והרשמה לרשימת הדיוור


עוד על האם כדאי לכם לעבור משרד או לשפץ את הישן

שיפור סביבת העבודה שלך יכול לעשות פלאים לעסק שלך. כדי להתקדם בעולם המהיר של ימינו, אתה זקוק לסביבת עבודה המקדמת את הפרודוקטיביות וההצלחה; עיצוב משרדי שמעצים את הצוות שלך ומעניק השראה ללקוחות שלך.
תיארנו 4 דברים שכדאי לקחת בחשבון בעת ​​ההחלטה אם הגיע הזמן לעבור למשרד או לשפץ אותו, ומה הצעד הבא שיש לנקוט לאחר שתקבלו את ההחלטה.

קרא עוד »

האם חוזה השכירות של המשרד שלך מסתיים?

חוזה השכירות של המשרד שלך כמעט הסתיים. האם אתה מעוניין להישאר בחלל הנוכחי ולהיכנס למשא ומתן עם בעל הבית או רוצה לעבור למקום חדש? מאמר זה ידריך אותך כיצד להתכונן לפגישת החכירה שלך, את הצדדים המעורבים ואת מי עוד צריך לערב.

קרא עוד »

כשמדובר במשרד חדש, כדאי להיות מעודכנים בטרנדים האחרונים בעיצוב המשרד 2019

הפריון של הצוות נשען במידה רבה על החוויה שלהם ממקום העבודה ומהו סולם הערכים של החברה ולכן משתקף באיכות העבודה המיוצרת ובתחרות בקליטת העובדים. אנחנו צורכים יותר עיצוב ודורשים משרד יותר חווייתי מבעבר. מה הן המגמות המובילות בעיצוב המשרד 2019.

קרא עוד »

כיצד לבחור מעצב משרדים?

עוברים משרד או משפצים את הקיים – זה תמיד מורכב יותר ממה שמתארים. איך לדאוג לזה שהשיפוץ יהיה בתקציב הנכון, יסתיים במועד ולא יעלה כפול?

קרא עוד »

עוד על האם כדאי לכם לעבור משרד או לשפץ את הישן

שיפור סביבת העבודה שלך יכול לעשות פלאים לעסק שלך. כדי להתקדם בעולם המהיר של ימינו, אתה זקוק לסביבת עבודה המקדמת את הפרודוקטיביות וההצלחה; עיצוב משרדי שמעצים את הצוות שלך ומעניק השראה ללקוחות שלך.
תיארנו 4 דברים שכדאי לקחת בחשבון בעת ​​ההחלטה אם הגיע הזמן לעבור למשרד או לשפץ אותו, ומה הצעד הבא שיש לנקוט לאחר שתקבלו את ההחלטה.

קרא עוד »

האם חוזה השכירות של המשרד שלך מסתיים?

חוזה השכירות של המשרד שלך כמעט הסתיים. האם אתה מעוניין להישאר בחלל הנוכחי ולהיכנס למשא ומתן עם בעל הבית או רוצה לעבור למקום חדש? מאמר זה ידריך אותך כיצד להתכונן לפגישת החכירה שלך, את הצדדים המעורבים ואת מי עוד צריך לערב.

קרא עוד »

השארת תגובה

דברו איתנו
close slider

נשמח לדבר איתכם





לקבלת המדריך עיצובים שמשפרים ביצועים והרשמה לרשימת הדיוור


גלילה לראש העמוד

נשמח לדבר איתכם





לקבלת המדריך עיצובים שמשפרים ביצועים והרשמה לרשימת הדיוור


צור קשר





לקבלת המדריך עיצובים שמשפרים ביצועים והרשמה לרשימת הדיוור


​​​​​​​קבלו את המדריך עכשיו, בחינם!
השאירו את הפרטים והמדריך בדרך אליכם!



הצטרפות לרשימת הדיוור


דילוג לתוכן